代写CE339 Assignment 2: “Pacman” video game代做Statistics统计

CE339 Assignment 2:  “Pacman video game

Assignment objectives

This document specifies the second coursework assignment to be submitted by students taking CE339.   This  assignment  is  more  challenging than the  first one and it is meant to provide an opportunity to improve the knowledge of the VHDL language and, more importantly, to design a digital “system” .  You will be expected to learn to:  a) implement digital system design in VHDL code; b) synthesise and download it to the target hardware; c) test, debug, and verify that the design meets the specifications; d) report about your design.

You are required to design code for your target hardware (a Digilent Basys3 board with a Xilinx FPGA) in order to implement a design that meets the specifications (below).  You are required to submit working and correct code and you are strongly encouraged to use a modular coding style (allowing for greater flexibility, maintainability, modularity, and reusability).  To show that you master all aspects of the language, your code should prevalently use concurrent statements for combinatorial circuits and sequential code for sequential circuits. Additionally, the use of non- standard packages (e.g. STD_LOGIC_ARITH, STD_LOGIC_UNSIGNED, STD_LOGIC_SIGNED) and BUFFER ports is forbidden, while the use of INOUT ports is accepted only when strictly necessary.

You are supposed to gain familiarity with VHDL coding during the supporting CE339 lectures and through self-study hours, also with the help of the recommended textbooks or any other book about VHDL. You are expected to work on this assignment mostly during lab hours. Your design project should be stored under the GitLab repository that was assigned to you at the beginning of the course. You are supposed to commit often and describe your progress in the commit messages. In order to promote a learning scheme that values the learning process in addition to the submitted final design, your weekly progress  (as traced back by the  commit logs) will contribute to your assignment mark.

Design specifications

Your task for this assignment is to implement a  “Pacman” video game.  To make the assignment feasible within the time frame available for this module, you are not required to implement the full game, but only a simplification of it.

The basic layout should include pacman, some pac-dots, and the enemies.  The shapes repre- senting these elements can be very simple, like those in the mock-up in Figure 1.  Ideally all these sprites should be placed in random positions at the beginning of the game.  The four buttons of the Basys3 board can be used to move pacman (represented as a yellow circle in the figure) within

Figure 1: Mock-up for the simplified “Pacman” game, final result of this assignment.

the play area (there are no walls in this simplified version of the original game).  The purpose of the game is to collect the pac-dots (represented as pink smaller circles in the figure) without being hit by the enemies (coloured squares in the figure).  For simplicity, each enemy moves at constant speed either in horizontal or vertical direction and can fly over other enemies and pac-dots.

These specifications should be intended as guidelines and should not constrain you from improv- ing the game by designing better graphics, implementing more realistic physics, adding walls, and introducing other modifications that you think would result in a better  “product” .

Report

You should write a report introducing the project and then describing your codings and designs for the assignment. It should first describe the design at a higher level and then detail the implemen- tation of each module in a top-down fashion (rather than in chronological order).  Also report if your code worked at the first attempt, what was wrong and how you fixed it.  The repository log (if you used it properly) should help you considerably in this task. Your report should also include a discussion of design alternatives that you considered and the motivations for your final choice.

Your document should have a title page and be sub-divided into appropriately headed sections. It MUST contain references to material used in your work (e.g., VHDL code or information available in books or on the Internet). All of the VHDL code submitted should be included in the report in the form of code appendices and be typeset in Courier font (or a suitable fixed-width alternative font of your choice). Your report should consist of approximately 1500–2000 words of narrative (i.e. excluding references, code fragments, pictures, diagrams and schematics). Please write registration number and word count on the title page of your report.

Submission

Your work must be submitted to the university’s online FASer submission system at the address https://faser.essex.ac.uk/ by the deadline given on the system.  No other mode of submission is acceptable.  You are strongly advised to upload a draft submission before the last lab hours prior to the deadline, and then update it up to the deadline.

You are required to submit one ZIP archive containing the following files:

1. All source files needed to synthesize your project  (but not the temporary files created by Xilinx);

2. A report document submitted in PDF format. DO NOT SUBMIT THIS FILE IN .DOC OR .DOCX OR SIMILAR FORMATS - SUBMIT PDF.

3. Your repository log in .TXT format.

4. If you want (in your own interest, see next section), submit a .TXT or .PDF file with the transcripts of relevant forum discussions you contributed to.

DO NOT WAIT UNTIL CLOSE TO THE DEADLINE TO MAKE YOUR FIRST SUBMIS- SION. Difficulties with the submission system will not be accepted as an excuse for a missing submission.

Marking criteria

This assignment is worth 40% of the module mark.  Marks will be awarded for the VHDL code, including coding style and quality. In addition to the submission, each student will be expected to demonstrate and explain her/his design with confidence and competence during a demo lab session. Marks will be assessed based on:

Implementation

      – Quality of the implementation  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .10%

      Modular  design  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .6%

      Generic  and re-usable code   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6%

      Proper use of comments   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6%

      Steady progress, adequate use of GIT  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .6%

      Quality and confidence of demonstration   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20%

Report

      Correctness and completeness of report  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12%

      Clarity of presentation   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12%

      Organisation of report  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .12%

      Quality of diagrams and schematics  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .8%

Others

      Compliance with submission instructions   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2%

Marks below 100% can earn additional credits if the student actively engaged in forum discus- sions asking pertinent questions and giving competent answers to questions raised by classmates.

Late Submission and Plagiarism

Please refer to the Students’ Handbook for details of the Departmental policy regarding submission and University regulations regarding plagiarism.




热门主题

课程名

mktg2509 csci 2600 38170 lng302 csse3010 phas3226 77938 arch1162 engn4536/engn6536 acx5903 comp151101 phl245 cse12 comp9312 stat3016/6016 phas0038 comp2140 6qqmb312 xjco3011 rest0005 ematm0051 5qqmn219 lubs5062m eee8155 cege0100 eap033 artd1109 mat246 etc3430 ecmm462 mis102 inft6800 ddes9903 comp6521 comp9517 comp3331/9331 comp4337 comp6008 comp9414 bu.231.790.81 man00150m csb352h math1041 eengm4100 isys1002 08 6057cem mktg3504 mthm036 mtrx1701 mth3241 eeee3086 cmp-7038b cmp-7000a ints4010 econ2151 infs5710 fins5516 fin3309 fins5510 gsoe9340 math2007 math2036 soee5010 mark3088 infs3605 elec9714 comp2271 ma214 comp2211 infs3604 600426 sit254 acct3091 bbt405 msin0116 com107/com113 mark5826 sit120 comp9021 eco2101 eeen40700 cs253 ece3114 ecmm447 chns3000 math377 itd102 comp9444 comp(2041|9044) econ0060 econ7230 mgt001371 ecs-323 cs6250 mgdi60012 mdia2012 comm221001 comm5000 ma1008 engl642 econ241 com333 math367 mis201 nbs-7041x meek16104 econ2003 comm1190 mbas902 comp-1027 dpst1091 comp7315 eppd1033 m06 ee3025 msci231 bb113/bbs1063 fc709 comp3425 comp9417 econ42915 cb9101 math1102e chme0017 fc307 mkt60104 5522usst litr1-uc6201.200 ee1102 cosc2803 math39512 omp9727 int2067/int5051 bsb151 mgt253 fc021 babs2202 mis2002s phya21 18-213 cege0012 mdia1002 math38032 mech5125 07 cisc102 mgx3110 cs240 11175 fin3020s eco3420 ictten622 comp9727 cpt111 de114102d mgm320h5s bafi1019 math21112 efim20036 mn-3503 fins5568 110.807 bcpm000028 info6030 bma0092 bcpm0054 math20212 ce335 cs365 cenv6141 ftec5580 math2010 ec3450 comm1170 ecmt1010 csci-ua.0480-003 econ12-200 ib3960 ectb60h3f cs247—assignment tk3163 ics3u ib3j80 comp20008 comp9334 eppd1063 acct2343 cct109 isys1055/3412 math350-real math2014 eec180 stat141b econ2101 msinm014/msing014/msing014b fit2004 comp643 bu1002 cm2030
联系我们
EMail: 99515681@qq.com
QQ: 99515681
留学生作业帮-留学生的知心伴侣!
工作时间:08:00-21:00
python代写
微信客服:codinghelp
站长地图